Danmark <3

Nyligen hemkommen från första jobbdagen på ca en vecka. Har ju som sagt spenderat några dagar i Danmark och därav dålig uppdatering.. Orkar egentligen inte skriva ihop allt i detalj som vi gjort under dessa dagar men kan säga att det har varit sjukt härligt att komma bort lite. Det var riktigt kul att träffa mina kusiner igen, tror det var 3 år sen lr ngt sånt som vi sågs sist så det var kul :)
Jag och Mor tog tåget dit på torsdan och resten av familjen kom på lördan, hämtade upp oss och åkte vidare till hotellet. Ett mysigt hotell med bra rum. Efter incheckningen slappade vi i baren och spelade kort och drack öl/cider ;) På söndan gick vi upp tidigt för att äta frukost och sen vidare in till stan för att glo runt lite. Tillbaka till hotellet, fixa oss för att sen åka in till Tivoli och gå på deras julmarknad, OTROLIGT fint! Det borde göras till en tradition att åka dit varje jul och gå runt där, riktigt nice!
Sen åt vi på en restaurang bredvid tivolit, Bryggeriet tror jag det hette, de gjorde ölen direkt där inne och vi köpte med oss 2liters flaskor hem ;) Lite coolt att se, Tillbaka till hotellet för mera kortspel och sedan sängen då alla var helt slut :P Upp tidigt i måndags för frukost och starta bilfärden hem.
Själva tanken med denna resa var att fira min mor och far som fyller år dagarna efter varann, och då far fyllde 50 så tyckte han att detta var ett skönt och lätt sätt att fira, han ville inte rikrigt ha ngn stor brakfest, så detta var perfekt och dem är båda nöjda :)

Så.. blev lite kort sammanfattat men som sagt, orkar inte skriva allt ^^
slänger upp lite bilder som bevis på att Tivolit är underbart på vintern!

11.12.03

I tordags hoppade jag och mor på tåget och åkte till Danmark. Igår hade vi en heldag på stan med en del shopping, var riktigt hærligt ^^ Hittade æven ett mysigt litet stælle dær vi stannade før en bit mat, var æckligt varmt dær inne men maten och stæmningen var go :)  Nu sitter jag och min kusin i soffan och glor lite tv medans mammorna ær ute och vandrar lite, væntar in kusin nr 2 :P Bara før att umgås lite innan far och resten av fam kommer och hæmtar mig och mor och vi ska bege oss till hotellet. Mor min fyller år idag så vi har ætit tårta till frukost och førhoppningsvis blir det væl en drink ikvæll ;) Slænger upp lite bilder nær jag kommer hem till sverige och får væl skriva en bættre sammanfattning ;P
Det regnar och blåser ordentligt hær så blir væl att hålla sig inne, før min del iaf ;)